top of page


Děkuji za pozvání ČVUT UCEEB minulý týden, pro které jsme uspořádali celodenní workshop zaměřený na přípravu a design prezentací včetně prezentování dat a čísel.


Každé školení je mj. o setkávání, bylo mi ctí poznat např. Kateřina KlepačováJan Seibert, Martin Volf, Julie Železná, Jakub Diviš, Jan Pešta, Nika TrubinaBarbora Hejtmánková, Kristyna Schulzová a další. 


Víte, že...

Univerzitní centrum energeticky efektivních budov ČVUT (UCEEB) bylo založeno v roce 2012 s přispěním Evropského fondu pro regionální rozvoj a státního rozpočtu České republiky jako odezva na požadavky na snižování energetické náročnosti budov. Jejich budova v Buštěhradě byla otevřena o dva roky později. (Zdroj: https://www.uceeb.cz/cz/o-nas-a-o-centru/)


Ve školení jsme mj. vycházeli z...

- 13 let zkušeností s prezentacemi pro firmy, univerzity a výzkumné organizace

- knih Garr Reynoldse, především Presentation Zen a Presentation Zen Design (https://www.garrreynolds.com/books/)

- Dvoudenního školení, které jsme absolvovali u Duarte v Amsterdamu (https://www.duarte.com/)

- Stephena Few (https://www.perceptualedge.com/), Cole Nussbaum Knaflic (https://www.storytellingwithdata.com/) a United Nations Economic Commission for Europe a jejich božího zdroje Making Data Meaningful (https://unece.org/statistics/making-data-meaningful)


Zajímají vás udržitelné stavebnictví? 

Pak se podívejte na kariérní stránky UCEEB, kde mají hned několik otevřených pozic: https://www.uceeb.cz/cz/pracovni-prilezitosti/


Máte zájem o školení i vy? 

Ozvěte se nám na jakub@stavnateslajdy.cz

14 views0 comments


Jedenáct let školím, byl jsem i na celé řadě workshopů a školení. Rád sleduji jak české, tak zahraniční řečníky. Když se dáte s profesionální prezentující do řeči, typicky narazíte na dvě dovednosti, které ten člověk zas tak neumí.


Pokud je někdo placený za mluvení, budeme čekat, že bude také pořád mluvit. Dávat rady, mluvit, školit, psát, dělat videa, články... když ale s někým mluvíte, nechcete dostat rovnou radu. A hlavně nemůžete dostat hned radu.


Abych vám dal radu, opravdu dobrou a trefnou radu, musím vás nejdříve vyslechnout. Pochopit vás, pochopit vaší situaci a vyslechnout si váš příběh. Proto první opomíjená schopnost je právě naslouchání. Když prezentuji, snažím se mluvit jak nejlépe dovedu. Když ale právě neprezentuji a bavím se s účastníky, snažím se poslouchat jak nejlépe dovedu. Mluvím méně, poslouchám víc a nesnažím se být středem pozornosti, ba naopak. Když na mě někdo mluví, je on tou nejdůležitější.


Pokud prezentujete a jste za to placeni, věřím, že si chcete vybudovat skvělou osobní značku. Chcete vybudovat představu jak vás zákazníci a vaši posluchači mají znát a jak vás mají vnímat. Je pak hrozně vtipné někoho vidět v reálu a zjistit, že online mu jde skvěle, tam má na vše radu, ale v reálu skutek utek. Pár takových jsem potkal a byla to fakt zajímavá zkušenost. Klíčová je tady autenticita.


Jasně, snažte se vybudovat si dobrou image, ale buďte upřímní. Buďte upřímní ke svému manželovi, ke svým klientům, ke svým posluchačím a hlavně sami k sobě. Jsem pevně předsvědčený, že je spoustu lidí, pro které nejsou prezentace důležité. Kteří si myslí, že time management je bullshit.


A je to v pořádku. Nejsme tu pro každého, Nejste tu pro to, abyste se každému zalíbil.


Mé dvě rady pro dnešek tedy? Pokud neprezentujete, staňte se experty v naslouchání a buďte k sobě a ostatním upřímní, i kdyby to občas bolelo, bylo to možná divné a ztratily byste tím i třeba pár zakázek.

40 views0 comments
Writer's pictureJakub Šafránek

Všichni milujeme něco zdarma.


Proto existuje jednoduchý způsob jak zlepšit úspěch vaší prezentace či workshopu - připravte, vyrobte nebo kupte pro účasníky nějaký dárek.


Tady je pár tipů:


  1. Rozdejte účastníkům pár skvělých knih. Tohle je osvědčená strategie. Mějte pořád v zásobě dostatek skvělých knih a když jedete na akci, vezměte dvě s sebou jako dárek. Můžete o ně uspořádat soutěž, nebo je darovat jen tak. Je to inspirace pro ostatní a jasný signál, že vám na nich záleží. (a že nejste škrt)

  2. Kupte, upečte, přineste malé občerstevení. Na jedno školení jsem dorazil s domácí bábovkou, na několik školení jsem cestou z polední přestávky koupil něco sladkého na zub a zažil jsem dokonce několik školení, kde pořádající dokonce sám přípravil něco na zub, aniž by mu to firma řekla či zaplatila. (tímto zdravím Tomáše, který organizoval nedávno mé workshopy a na oba připravil batch brew a upekl domácí buchtu. Před takovými organizátory mám obrovskou úctu, protože jim samotným hrozně záleží na školení, které organizují)

  3. Připravte seznam skvělých zdrojů. Nemusíte utrácet a stejně můžete někomu dát něco užitečného zdarma. Stačí si připravit pro účastníky na konci školení seznam doporučených zdrojů, odkazů na skvělé nástroje, tipy na knihy a přednášky na YouTube. Budete kurátorem dobrých zdrojů, stojí vás to jen čas a účastníci ví, co stojí za to si pustit. Win-win jak blázen.

Co se vám osvědčilo na školení a jaké tipy byste doporučili ostatním?


Něco užitečného zdarma? Stáhněte si naše nejlepší tipy zdarma a kontrolní seznam pro vaši další prezentaci.

19 views0 comments
bottom of page