Vědci a lékaři jsou v prezentačních tipech opomíjená kategorie a přitom je to skupina, která prezentuje velmi často a úspěch jejich prezentace může přinést nejen potlesk jako u klasické prezentace, ale může mít často za následek lepší péči, kvalitnější léčbu a dokonce zachráněné životy.
Jak tedy prezentovat, když jde o zdraví pacientů?
Pokud jste vědec, medik, nebo lékař, pak je pro nás první tip v našem seriálu. Musíte si uvědomit, že ve vaší prezentaci nejde jen o fakta. Kdyby lidé chtěli slyšet jen fakta, nezvou vás na konferenci. K tomu dostat se k vašim faktům by jim stačilo přečíst si jen váš odborný článek, studii nebo knihu/skripta.
V prezentaci jde o něco víc, především tedy:
Ethos.
Lidé potřebují mít pocit, že jde opravdu odbornicí na dané téma. Musíte si získat důvěryhodnost - buďte dobře připravení, mějte slajdy s dobrým designem, buďte na akci včas, několikrát si prezentaci vyzkoušejte před akcí. Ukažte vaše zdroje a úspěch - to vše může zvýšit váš ethos.
Pathos.
Ano, i ve vědecké prezentaci můžete využít emoce či empatii. Empatie vzhledem k publiku - aby se cítili dobře, viděli dobře na prezentaci a abyste se připravili na možné dotazy z publika. Projděte se v botech publika - zamyslete se nad tím jaké problémy publikum řeší a buďte pro ně užiteční.
Logos.
Zde je váš čas. Zde jde o fakta, čísla, studie. Zde nebudete mít podle mého problém - nezapomeňte ale publikum nezahltit - většina vědeckých prezentací které ladíme trpí na příliš mnoho prezentací. Zkuste vybrat opravdu to nejdůležitější. Spojte zajímavé zdroje dohromady a najděte zajímavé závěry, které publikum může využít. Cilte na méně času, než na konferenci máte - pokud máte 20 minutový blog, plánujte jako kdybyste mluvili 15 minut. Typicky mají řečníky problém skončit včas - odlište se a nebojte se skončit klidně dříve, nikdo si stěžovat nebude.
Co se vám v prezentacích osvědčilo a co jste z našeho článku využili? Dejte nám vědět v komentářích dole.
Líbil se vám článek? Sdílejte ho, pomůžete tak ostatním.